top of page

Kursy i Szkolenia Instruktorskie

KURSY I SZKOLENIA INSTRUKTORSKIE ORGANIZOWANE PRZEZ CENTRUM KSZTAŁCENIA KADR SPORTOWYCH

Przy współpracy z CKKS w Vidius Active organizowane są akredytowane przez Kuratorium Oświaty kursy dla przyszłych instruktorów i trenerów oraz szkolenia uzupełniające dla nauczycieli, instruktorów, trenerów.

Jakie kursy i szkolenia można ukończyć w krakowskim Vidiusie?

  • KURS INSTRUKTORA TAŃCA;

  •  KURS INSTRUKTORA FITNESS;

  •  KURS INSTRUKTORA AKROBATYKI KOMERCYJNEJ;

  • SZKOLENIE Z KSZTAŁTOWANIA ZDOLNOŚCI MOTORYCZNYCH W TRENINGU OGÓLNOROZWOJOWYM DZIECI
    W WIEKU PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM;

  • SZKOLENIE Z EFEKTYWNEGO ŁĄCZENIA TAŃCA Z AKROBATYKĄ;

Z kodem: VIDIUSACTIVE każda osoba zapisująca się na dowolny kurs/szkolenie organizowany przez Centrum Kształcenia Kadr Sportowych, otrzyma rabat 10%.

Zapraszamy na stronę organizatora, by zapoznać się z szeroką ofertą kursów i szkoleń:

CKKS.PL Centrum Kształcenia Kadr Sportowych

Prowadząca:

Sylwia

mgr Sylwia Łyżwa

Magister Wychowania Fizycznego, Szkoleniowiec, Trener Sportów Gimnastycznych, Trener Personalny, Trener Przygotowania Motorycznego, Instruktor Tańca, Instruktor Fitness, Instruktor Gimnastyki Korekcyjnej, Instruktor Narciarstwa Zjazdowego. Do tego Animator Czasu Wolnego, Sportu oraz Tańca a także miłośniczka rozwoju i samodoskonalenia.

 

W jej życiu wiele się dzieje a każdy dzień jest możliwością do nauczenia się czegoś nowego. 

W swojej pracy stawia na merytoryczne przekazywanie wiedzy i dostosowanie poziomu zajęć do rozwoju psychomotorycznego podopiecznych. Dużą wagę przywiązuje do techniki i świadomego wykonywania ćwiczeń, ale przede wszystkim powtarza, że najważniejsze, to czerpać radość z wykonywanej aktywności. 

Więcej na temat Prowadzącej przeczytasz TUTAJ.

Kurs Instruktora Tańca

Kurs Instruktora Rekreacji Ruchowej przeznaczony jest dla każdego, kto lubi, „czuje”  taniec i chciałby w przyszłości prowadzić zajęcia taneczne.

 

Ten kurs jest dla Ciebie, jeśli chcesz:

  • Zdobyć uprawnienia do prowadzenia zajęć tanecznych dla dzieci/młodzieży/dorosłych.

  • Wiedzieć, jak uczyć innych i jak w przystępny sposób przekazywać swoją wiedzę i umiejętności, dostosowane do wieku i predyspozycji odbiorców.

  • Nauczyć się jak prowadzić zajęcia taneczne na bardzo wysokim jakościowo poziomie dydaktycznym, kształtując pokolenie przyszłych zawodowych tancerzy i instruktorów.

    Na kursie zdobędziesz wiedzę: jak prowadzić zajęcia grupowe, jak tworzyć choreografię, jak zdyscyplinować i zaciekawić swoimi zajęciami podopiecznych. Zdobędziesz wszelkie informacje dydaktyczne dotyczące swojej pracy, jak również tajniki pracy w danej branży. 

HARMONOGRAM KURSU:

WEEKEND 1 (część teoretyczna i praktyczna – wskazany strój sportowy)

  1. Powitanie uczestników. Poznanie się i omówienie celu udziału w kursie instruktora tańca.

  2. Omówienie pojęcia „taniec”, zapoznanie ze stylami i rodzajami tańca oraz przedstawienie korzyści jakie niesie za sobą trenowanie tańca.

  3. Praca instruktora:

    • rola instruktora;

    • praca głosem i ciałem;

    • profesjonalizm i odpowiedzialność;

    • instruktor jako autorytet.

  4. Metodyka pracy:

    • z dziećmi;

    • z młodzieżą;

    • z dorosłymi.

  5. Dostosowanie poziomu zajęć, muzyki, tempa nauczania do osób na sali.

  6. Grupa rekreacyjna a turniejowa – omówienie różnic.

  7. Anatomia układu ruchu  - podstawowe zagadnienia.

  8. Tok zajęć. Jak przygotować lekcję tańca.

  9. Rozgrzewka – podstawa każdego treningu.

  10. Technika tańca – podstawowe kroki:

    • tańca klasycznego;

    • tańca jazzowego;

    • disco dance;

    • hip hop.

  11. Taniec + akrobatyka – coraz bardziej popularne połączenie. Jak łączyć elementy akrobatyczne z tańcem.

  12. Podnoszenia:

    • dobór podnoszeń do grupy;

    • najczęstsze błędy.

  13. Stretching w tańcu, czy jest niezbędny? Kiedy robić, a kiedy nie? Dyskusja i omówienie tematu.

  14. Otrzymanie indywidualnych wytycznych do egzaminu praktycznego.

 

WEEKEND 2 (część teoretyczna, praktyczna i egzaminacyjna – wskazany strój sportowy)

  1. Wzmacnianie – ważna część w treningu tańca. Dobór ćwiczeń do kategorii wiekowej.

  2. Jak prowadzić zajęcia bezpiecznie.

  3. Choreografia – zasady tworzenia choreografii w odniesieniu do grupy treningowej.

  4. Taniec solo, duet, mini formacja, formacja. Przykładowe ustawienia.

  5. Turnieje taneczne:

    • przygotowanie do turnieju;

    • zgłaszanie udziału w turnieju.

  6. Praca z rodzicami – dyskusja i omówienie zagadnienia oraz roli rodzica
    w edukacji tanecznej.

  7. Egzamin pisemny

  8. Egzamin praktyczny:

    • przeprowadzenie lekcji tańca wg podanych wcześniej kryteriów;

    • losowe zadanie z zakresu techniki tańca;

    • odpowiedź na losowe pytanie teoretyczne.

1

Kurs Instruktora Fitness

Kurs Instruktora Rekreacji Ruchowej przeznaczony jest dla każdego, kto lubi wszystko co jest związane z aktywnym prowadzeniem siebie w rytm muzyki. 

 

Ten kurs jest dla Ciebie, jeśli chcesz:

  • Zdobyć uprawnienia do prowadzenia zajęć fitness.

  • Wiedzieć, jak  budować zajęcia fitness, dobierać ćwiczenia do wieku i poziomu klientów, jak dobierać muzykę do rodzaju prowadzonych zajęć oraz jak kontrolować technikę ćwiczeń i jej wykonywanie.

  • Nauczyć się jak prowadzić zajęcia fitness na bardzo wysokim jakościowo poziomie dydaktycznym i metodycznym.

    Na kursie zdobędziesz wiedzę: jak prowadzić zajęcia grupowe, jak tworzyć choreografię fitness. Zdobędziesz wszelkie informacje dydaktyczne dotyczące swojej pracy (w tym katalog ćwiczeń wzmacniających), jak również tajniki pracy w danej branży. 

HARMONOGRAM KURSU:
 

WEEKEND 1 (część teoretyczna i praktyczna – wskazany strój sportowy)

  1. Powitanie uczestników. Poznanie się i omówienie celu udziału w kursie instruktora fitness.

  2. Omówienie pojęcia „fitness”, zapoznanie z rodzajami fitness’u oraz przedstawienie korzyści jakie niesie za sobą trenowanie.

  3. Praca instruktora:​

    • ​​​​rola instruktora; praca głosem i ciałem; profesjonalizm i odpowiedzialność; instruktor jako autorytet.

  4. Struktura zajęć fitness

  5. Rozgrzewka – podstawa każdego treningu.

  6. Praca z muzyką:

    • blok – podstawy i rodzaje rozliczania muzyki

    • tempo muzyki i dobór do intensywności treningu

    • rola muzyki

    • rozpoznawanie jedynki we frazie

    • cueing i jego rodzaje

    • kroki fitness, tranzycja, impakt

    • zasady budowy choreografii fitness

  7. Anatomia Funkcjonalna.

  8. Trening cardio.

  9. Trening muscle. Trening mieszany

    • przykładowe ćwiczenia na poszczególne partie mięśniowe

    • technika ćwiczeń wzmacniających

    • dobór ćwiczeń i trenażerów do poszczególnych zajęć

    • bezpieczeństwo podczas zajęć wzmacniających

    • zasady doboru obciążeń

  10. Trening mieszany

    • rodzaje i zasady zajęć mieszanych; bezpieczeństwo podczas zajęć mieszanych

 

WEEKEND 2 (część teoretyczna, praktyczna i egzaminacyjna – wskazany strój sportowy)

  1. Zajęcia mentalne:

    • rodzaje i zasady zajęć mentalnych

    • wpływ treningów mentalnych na zdrowie

    • bezpieczeństwo w treningu grupowym

    • technika ćwiczeń

    • dobór muzyki do zajęć Body & Mind

    • stretching, omówienie zagadnienia

    • opracowanie planu przykładowych ćwiczeń

  2. Jak prowadzić zajęcia bezpiecznie.

  3. Omówienie pojęć

    • motoryczność i cechy motoryczne

    • somatotypy

    • metabolizm

    • wskaźnik BMI

    • powrót do aktywności

    • włókna szybo i wolnokurczliwe

    • „zakwasy”

    • witaminy i dieta

    • podstawy pierwszej pomocy

    • klient ze schorzeniami

  4. Egzamin pisemny

  5. Egzamin praktyczny:

    • przeprowadzenie lekcji fitness wg podanych wcześniej kryteriów;

    • losowe zadanie z zakresu techniki ćwiczeń;

    • odpowiedź na losowe pytanie teoretyczne.

POSTY sylwia_lyzwa.VA (11)

Kształtowanie zdolności motorycznych
w treningu ogólnorozwojowym dzieci
w wieku przedszkolnymi wczesnoszkolnym

Szkolenie uzupełniające przeznaczone dla nauczycieli, instruktorów i trenerów pracujących z dziećmi - szczególnie w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

 

Ten kurs jest dla Ciebie, jeśli chcesz:

  • Zdobyć wiedzę z zakresu rozwoju psychomotorycznego dzieci w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

  • Wiedzieć, jak uczyć innych i jak w przystępny sposób przekazywać swoją wiedzę i umiejętności, dostosowane do wieku i predyspozycji odbiorców.

  • Nauczyć się jak prowadzić zajęcia o charakterze ogólnorozwojowym na bardzo wysokim jakościowo poziomie dydaktycznym i metodycznym.

  • Zyskać pewność siebie w planowaniu i prowadzeniu zajęć ogólnorozwojowych.

  • Zdobyć wiedzę jak zdyscyplinować grupę i ciekawie poprowadzić trening ogólnorozwojowy.

    Na kursie zdobędziesz wiedzę: jak prowadzić zajęcia grupowe, jak dobierać ćwiczenia do rozwoju psychoruchowego podopiecznych, jak zdyscyplinować grupę i zorganizować czas pracy podczas zajęć, zaciekawić swoimi zajęciami podopiecznych. Zdobędziesz wszelkie informacje dydaktyczne dotyczące swojej pracy, jak również tajniki pracy w danej branży. 

HARMONOGRAM SZKOLENIA:

Dzień I.

  1. Powitanie uczestników. Poznanie się i omówienie celu udziału w szkoleniu.

  2. Anatomia układu ruchu  - podstawowe zagadnienia.

  3. Omówienie podstawowych zagadnień związanych ze szkoleniem, m.in.:

    • rozwój osobniczy człowieka;

    • rozwój psychomotoryczny;

    • motoryczność człowieka;

    • sprawność fizyczna;

  4. Omówienie rozwoju psychomotorycznego ze szczególnym uwzględnieniem okresu przedszkolnego i wczesnoszkolnego.

  5. Praca instruktora:

    • rola instruktora;

    • praca głosem i ciałem;

    • profesjonalizm i odpowiedzialność;

    • instruktor jako autorytet.

  6. Metodyka pracy z dziećmi.

  7. Dostosowanie poziomu zajęć, trenażerów i obciążeń treningowych do podopiecznych.

  8. Rekreacja a trening sportowy – dyskusja i omówienie.

Dzień II.

  1. Tok zajęć w treningu ogólnorozwojowym w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

  2. Rozgrzewka – podstawa każdego treningu. Zasady bezpiecznej rozgrzewki.

  3. Nauka poprzez zabawę a zabawy w jednostce treningowej – dyskusja i omówienie.

  4. Trening ogólnorozwojowy z uwzględnieniem kształtowania zdolności motorycznych.

  5. Motywacja podopiecznego, indywidualizacja i podstawowe pojęcia z zakresu psychologii sportu.

  6. Bezpieczne prowadzenie zajęć - w zgodzie z zasadami gimnastyki korekcyjnej.

  7. Praca z rodzicami – dyskusja i omówienie zagadnienia oraz określenie roli rodzica w edukacji ruchowej.

  8. Trening w różnych stanach zdrowia.

POSTY sylwia_lyzwa.VA (12)

Kurs Instruktora Akrobatyki Komercyjnej

Kurs Instruktora Rekreacji Ruchowej przeznaczony jest dla każdego, kto chce uzupełnić swój warsztat trenerski o wiedzę z zakresu nauczania podstawowych elementów gimnastycznych.
 
Ten kurs jest dla Ciebie, jeśli chcesz:

  • Zdobyć uprawnienia do prowadzenia zajęć gimnastycznych dla dzieci i młodzieży.

  • Wiedzieć, jak uczyć innych i jak w przystępny sposób przekazywać swoją wiedzę i umiejętności, dostosowane do wieku i predyspozycji odbiorców.

  • Nauczyć się jak prowadzić zajęcia gimnastyczne/akrobatyczne na bardzo wysokim jakościowo poziomie dydaktycznym i metodycznym.

  • Zdobyć umiejętność nauczania i asekurowania przy elementach akrobatycznych.

    Na kursie zdobędziesz wiedzę: jak prowadzić zajęcia grupowe, jak asekurować przy elementach gimnastycznych, jak zdyscyplinować i zaciekawić swoimi zajęciami podopiecznych. Zdobędziesz wszelkie informacje dydaktyczne dotyczące swojej pracy, jak również tajniki pracy w danej branży. 

JESZCZE NIEDOSTĘPNY

HARMONOGRAM KURSU:
 

WEEKEND 1 (część teoretyczna i praktyczna – wskazany strój sportowy)

  1. Powitanie uczestników. Poznanie się i omówienie celu udziału w kursie instruktora sportów gimnastycznych.

  2. Omówienie pojęcia „rekreacja” – różnice między rekreacją a treningiem sportowym.

  3. Anatomia układu ruchu  - podstawowe zagadnienia.

  4. Skrócona historia sportów gimnastycznych.

  5. Aktualna klasyfikacja sportów gimnastycznych – omówienie różnic i wykorzystywanych trenażerów.

  6. Podstawowe pojęcia z zakresu sportów gimnastycznych – terminologia.

  7. Podstawowe elementy gimnastyczne w teorii – omówienie prawidłowej techniki ćwiczeń.

  8. Rozwój psychomotoryczny w nawiązaniu do rozwoju osobniczego człowieka.

  9. Praca instruktora:

    • rola instruktora;

    • praca głosem i ciałem;

    • profesjonalizm i odpowiedzialność;

    • instruktor jako autorytet.

  10. Metodyka pracy:

    • z dziećmi;

    • z młodzieżą;

  11. Tok zajęć. Jak przygotować lekcję z gimnastyki. Omówienie uproszczonego konspektu zajęć wymaganego do zaliczenia kursu.

  12. Rozgrzewka – podstawa każdego treningu. Zasady bezpiecznej rozgrzewki.

  13. Podstawowe elementy gimnastyczne w praktyce. Metodyka nauczania:

    • przewrotu w przód z przysiadu podpartego do przysiadu podpartego;

    • przewrotu w przód z fazą lotu;

    • przewrotu w tył z przysiadu podpartego do przysiadu podpartego;

    • przewrotu w tył przez skłon o nogach prostych;

    • stania na głowie;

    • stania na rękach;

    • podporu łukiem leżąc tyłem;

    • przerzutu bokiem;

    • zejścia do mostka i wstania z mostka;

    • przejścia w przód i w tył w podstawowych formach;

    • przerzutu w przód i w tył w podstawowych formach;

  14. Przedstawienie ćwiczeń przygotowawczych do salta kucznego w przód i w tył oraz salta machowego bokiem.

  15. Piramidy gimnastyczne – dobór ćwiczących górnych i dolnych, przedstawienie wybranych piramid.

  16. Dostosowanie poziomu zajęć, obciążeń, ćwiczeń i tempa nauczania do osób na sali.

  17. Otrzymanie indywidualnych wytycznych do egzaminu praktycznego.

WEEKEND 2 (część teoretyczna, praktyczna i egzaminacyjna – wskazany strój sportowy)

  1. Wzmacnianie – ważna część w sportach gimnastycznych. Budowanie i dobór ćwiczeń wzmacniających siłę mięśniową do kategorii wiekowej. Siła jako podstawowa cecha motoryczna.

  2. Bezpieczne prowadzenie zajęć - w nawiązaniu do zasad prewencji w oparciu o zagadnienia z gimnastyki korekcyjnej.

  3. Praca indywidualna/w grupach – nauczanie poszczególnych elementów gimnastycznych.

  4. Stretching w sportach gimnastycznych. Omówienie „starego” i „nowego” podejścia do rozciągania.

  5. Praca z rodzicami – dyskusja i omówienie zagadnienia oraz roli rodzica w edukacji ruchowej.

  6. Praca indywidualna/w grupach – przygotowanie zajęć gimnastycznych dla poszczególnych kategorii wiekowych. Omówienie lekcji każdego uczestnika.

  7. Podsumowanie kursu, omówienie ewentualnych wątpliwości przed przystąpieniem do egzaminu.

  8. Egzamin pisemny.

  9. Egzamin praktyczny:

    • przeprowadzenie lekcji gimnastyki wg podanych wcześniej kryteriów;

    • losowe zadanie z zakresu techniki elementów gimnastycznych;

    • odpowiedź na losowe pytanie teoretyczne.

  10. Dyskusja i praktyczne wskazówki treningowe.

POSTY sylwia_lyzwa.VA (13)
Vidius Active Logo

Kurs Instruktora Fitness

Kurs Instruktora Rekreacji Ruchowej przeznaczony jest dla każdego, kto lubi wszystko co jest związane z byciem "fit" i zdrowym oraz aktywnym prowadzeniem siebie. 

 

Ten kurs jest dla Ciebie, jeśli chcesz:

  • Zdobyć uprawnienia do prowadzenia zajęć fitness.

  • Wiedzieć, jak  budować zajęcia fitness, dobierać ćwiczenia do wieku i poziomu klientów, jak dobierać muzykę do rodzaju prowadzonych zajęć oraz jak kontrolować technikę ćwiczeń i jej wykonywanie.

  • Nauczyć się jak prowadzić zajęcia fitness na bardzo wysokim jakościowo poziomie dydaktycznym i metodycznym.

    Na kursie zdobędziesz wiedzę: jak prowadzić zajęcia grupowe, jak tworzyć choreografię fitness. Zdobędziesz wszelkie informacje dydaktyczne dotyczące swojej pracy (w tym katalog ćwiczeń wzmacniających), jak również tajniki pracy w danej branży. 

HARMONOGRAM KURSU:

Dzień I. (teoria)

  1. Powitanie uczestników. Poznanie się i omówienie celu udziału w kursie instruktora fitness.

  2. Omówienie pojęcia „fitness:

    • pojęcie fitnessu

    • historia aerobiku

    • rodzaje zajęć fitness

    • struktura zajęć (tok)

    • rozgrzewka – zasady, cele

  3.  Praca z muzyką:

  • blok – podstawy i rodzaje rozliczania muzyki

  • tempo muzyki i dobór do intensywności treningu

  • rola muzyki

  • rozpoznawanie jedynki we frazie

  • cueing i jego rodzaje

  • kroki fitness, tranzycja, impakt

  • zasady budowy choreografii fitness

  1. Praca instruktora:

    • rola instruktora;

    • praca głosem i ciałem;

    • profesjonalizm i odpowiedzialność;

    • instruktor jako autorytet.

  2. Metodyka pracy:

    • z dziećmi;

    • z młodzieżą;

    • z dorosłymi.

  3. Dostosowanie poziomu zajęć, muzyki, tempa nauczania do osób na sali.

  4. Grupa rekreacyjna a turniejowa – omówienie różnic.

  5. Anatomia układu ruchu  - podstawowe zagadnienia.

Dzień II. (teoria i praktyka)

  1. Tok zajęć. Jak przygotować lekcję tańca.

  2. Rozgrzewka – podstawa każdego treningu.

  3. Technika tańca – podstawowe kroki:

    • tańca klasycznego;

    • tańca jazzowego;

    • disco dance;

    • hip hop.

  4. Taniec + akrobatyka – coraz bardziej popularne połączenie. Jak łączyć elementy akrobatyczne z tańcem.

  5. Podnoszenia:

    • dobór podnoszeń do grupy;

    • najczęstsze błędy.

  6. Stretching w tańcu, czy jest niezbędny? Kiedy robić, a kiedy nie? Dyskusja i omówienie tematu.

  7. Otrzymanie indywidualnych wytycznych do egzaminu praktycznego.

Dzień III.  (teoria i praktyka)

  1. Wzmacnianie – ważna część w treningu tańca. Dobór ćwiczeń do kategorii wiekowej.

  2. Jak prowadzić zajęcia bezpiecznie.

  3. Choreografia – zasady tworzenia choreografii w odniesieniu do grupy treningowej.

  4. Taniec solo, duet, mini formacja, formacja. Przykładowe ustawienia.

  5. Turnieje taneczne:

    • przygotowanie do turnieju;

    • zgłaszanie udziału w turnieju.

  6. Praca z rodzicami – dyskusja i omówienie zagadnienia oraz roli rodzica w edukacji tanecznej.

Dzień IV. (egzaminy)

  1. Egzamin pisemny

  2. Egzamin praktyczny:

    • przeprowadzenie lekcji tańca wg podanych wcześniej kryteriów;

    • losowe zadanie z zakresu techniki tańca;

    • odpowiedź na losowe pytanie teoretyczne.

Kształtowanie zdolności motorycznych w treningu ogólnorozwojowym dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym

Przygotowanie motoryczne jest niezwykle ważne w osiąganiu wysokich wyników sportowych. Powinno być uwzględnione w planie treningowym każdej dyscypliny sportowej. Ale co jeśli dziecko jeszcze nie jest ukierunkowane na konkretną dyscyplinę?

 

To normalne, że dzieci poszukują sportu idealnego dla siebie. Dlatego bardzo istotne jest by już na początkowym etapie ich życia wdrażać wszechstronny rozwój. Bezpiecznym i rozsądnym krokiem jest organizowanie dzieciom zajęć ogólnorozwojowych ukierunkowanych na kształtowanie zdolności motorycznych. Dzięki takim treningom dzieci są na tyle sprawne motorycznie, by w przyszłości miały łatwość odnalezienia się w dowolnie wybranej dyscyplinie sportowej.

 

Sprawne motorycznie ciało to także minimalizacja ryzyka kontuzji, zapobieganie powstawaniu wad postawy ciała, czy przeciwdziałanie coraz częstszej wśród dzieci do 12 roku życia otyłości.

 

Przygotowanie motoryczne dzieci podczas ćwiczeń ogólnorozwojowych, gier i zabaw stanowi ważny fundament dla ich dalszego rozwoju fizycznego i zdrowego trybu życia. To także sposób na promowanie aktywności fizycznej jako przyjemnej formy spędzania czasu, co może sprzyjać utrzymaniu aktywnego stylu życia w przyszłości.

 

Ukończenie szkolenia pozwoli Wam:

  • Poznać podstawy treningu motorycznego dzieci

  • Przekonać się jak ważna jest rola instruktora w rozwoju dzieci

  • Zyskać pewność siebie w planowaniu i prowadzeniu zajęć i nową motywację do pracy.

  • Nauczymy was jak unikać błędów w prowadzeniu i planowaniu zajęć

  • Jak ciekawie i prawidłowo wprowadzać elementy treningu motorycznego.

  • Jak prowadzić metodycznie zajęcia.

bottom of page